Co to je filtr pevných částic a jak funguje
Funkce filtru pevných částic
Filtr pevných částí si můžeme představit podobně jako katalyzátor. Je umístěný ve výfukové soustavě co nejblíže motoru.
Samotný filtr tvoří voština z karbidu křemíku s přesazenými kanálky, jejichž stěny tvoří síto,
kterým výfukové plyny projdou, ale saze se zachytí.
Jedná se vlastně o takovou ucpávku ve výfuku, díky které se zvyšují ztráty a klesá výkon pohonné jednotky.
Aby motory automobilů s filtrem pevných částic nebyly méně výkoné, tak jsou seřízeny na větší dodávku paliva, čímž samozřejmě
roste spotřeba nafty. Spotřeba paliva stoupá i při samotné regeneraci filtru,
kdy jsou zachycené saze spalovány zvýšením teploty výfukových plynů (vyšší dávkou paliva).
Také se tyto motory projevují slabší zátahem z nízkých otáček.
Po určité době je ovšem filtr zanese a je třeba ho vyčistit.
Aby nedocházelo k zanesení filtru a následné nefunkčnosti fitru, jsou zachycené částečky spalovány a přeměňovány na oxid uhličitý -
regenerace filtru, neboli vypálení částic, které shoří na neškodné plyny.
